Kaj sploh je optimizacija spletnih strani? Optimizacija je postopek, kjer s svojo/svojimi ključnimi besedami pridete na visoko mesto v spletnih iskalnikih, je pa običajno osredotočena na Google, ker je daleč najbolj uporabljen. To pomeni, da ko vpišete neko besedo v Google, bo prvo stran, ki jo bo Google prikazal, tista, ki je najbolje optimizirana. S to dejavnostjo se ne ukvarja zelo veliko ljudi, ker je to kar zapleten postopek, če seveda gledamo na slovenski sceni ter dajemo primerjavo z izdelavo spletne strani.
Če imate že spletno stran, vendar jo uporabniki težje najdejo, jo je treba optimizirati. Za ta postopek si je treba izbrati ključne besede, s katerimi bi se radi visoko uvrstili v Googlu. Različne besede imajo različno število iskanj na mesec, vendar je najbolje, da je ključna beseda sestavljena iz več besed, te pa naj vsebujejo besede, ki so manjkrat vpisane v Google, in jih tako optimizirati, da bodo postale bolj iskane.
Za optimizacijo je treba imeti tudi dovolj kakovostno vsebino spletne strani, seveda pa mora biti ključna beseda dovolj pogosto uporabljena v sami vsebini. Ko je tako imenovan „on site“ optimizacija urejena, jo je treba optimizirati še „off site“. To pomeni, da se to ne dela več na vaši strani, ampak da pridobivate tako imenovane povezave iz drugih strani, kjer je sorodna vsebina.
Vprašanje je tudi, ali je boljša optimizacija spletnih strani ali Google oglaševanje? Pri Google oglaševanju je cena odvisna od števila klikov ter ključne besede. Google oglaševanje deluje tako, da vsakič, ko uporabnik klikne na vašo spletno stran, vam Google zaračuna določeno vsoto denarja. En klik pa je lahko od nekaj centov do več evrov. Torej če na mesec vašo spletno stran prek oglasa obišče 1000 ljudi in je cena klika 1 evro, boste tisti mesec Googlu plačali 1000 evrov. Analiza pa je pokazala, da 45 % ljudi ne klikne na strani, ki so oglaševane z Googlovim oglaševanjem, kar pomeni, da takoj izgubite 45 % potencialnih strank.
V takem primeru je potem boljše, da optimizirate svojo spletno stran, podjetja pa vam bodo računala do nekaj 100 evrov na mesec, če bo vaša stran na prvi strani zadetkov. Na prvih nekaj mestih bo imela vaša stran občutno veliko obiskovalcev in vsekakor več kot z oglaševanjem.
Najboljša rešitev je, da za začetek izberete tudi Google oglaševanje, dokler vaša stran ni dovolj optimizirano, da pridete med prvih nekaj zadetkov. Potem pa lahko prekličete Google oglaševanje ter imate samo optimizirano spletno stran. Če pa želite še bolje promovirati svojo stran, imate na voljo tudi oglaševanje na družabnih omrežjih. Če imate željo in sredstva, pa lahko „okupirate“ celoten splet.